Asito en Dimence naar finale Best Practice Award 2017

Op 25 januari 2018 zal voor de zesde keer de Best Practice Award worden uitgereikt. Deze uitreiking vindt plaats tijdens de vakbeurs Facilitair. Vandaag is bekend geworden welke vier Best Practices doorgaan naar de finale. ‘Het was dit jaar vanwege de hoge kwaliteit lastig om een keuze te maken. Uiteindelijk heeft de jury gekozen voor een breed palet van verschillende Best Practices. Het publiek heeft ons daarin gevolgd’, aldus de heer Blokland, voorzitter van de jury. ‘Dit heeft geleid tot vier kanjers van Best Practices’, zegt Blokland. 

Asito en Dimence zijn door naar de finale met de samenwerking: Samen werken aan een beter leven. Door middel van deze samenwerking krijgen cliënten van de GGZ-instelling Dimence de kans om bij Asito te werken via cliëntenparticipatie. 

Eerste stappen

Cliënten kunnen door middel van een proefplaatsing de eerste stappen zetten op de arbeidsmarkt. De bedoeling van het project is dat deelnemers uiteindelijk makkelijker een geschikte baan kunnen vinden. Tijdens de proefplaatsing leren de deelnemers basale werknemersvaardigheden, zoals het opbouwen van een goed dag- en nachtritme. Ook krijgen ze de mogelijkheid om het Basisvakdiploma Schoonmaak te halen. Jeroen Kappert is één van de cliënten die via de cliëntenparticipatie doorgestroomd naar een baan als vloerenspecialist bij Asito: “Ik ben onder begeleiding van Dimence. Nu maak ik er schoon. Eerder was het voor mij moeilijk om op andere locaties schoon te maken. Nu kan ik zelfs zelfstandig op verschillende locaties op één dag schoonmaken!”

De genomineerden

Naast Asito zijn ook drie andere mooie initiatieven door naar de finale. De vier samenwerkingsrelaties die de jury en het publiek hebben uitgekozen, zijn: 

ABN Amro met CSU - Circl: 

Binnen het circulaire paviljoen Circl werken alle facilitaire partners samen. Iedere vakspecialist vanuit zijn eigen expertise. Schoonmakers weten wat er in het pand gebeurt, worden uitgedaagd en gehoord om goede ideeën te delen en uit te voeren. Dit verhoogt de betrokkenheid en levert plezier in het werk. 

FMO met Hago Next - Practice what you preach: 

Schoonmakers zijn onderdeel van FMO en de ogen en oren op de werkvloer. FMO moedigt hen aan om met ideeën en verbetervoorstellen te komen. FMO ziet de schoonmakers als collega’s. Vandaar ook de overgang naar dagschoonmaak. FMO verstrekt aan de schoonmakers een 10% bonus boven op het reguliere salaris. 

NHL Stenden Hogeschool met Effektief Groep - Een mooie dag @NHL Stenden: 

Een nieuw concept om de beleving van studenten bezoekers en medewerkers te verhogen, mede bedacht door de leverancier. Schoonmakers denken mee over hoe zij kunnen bijdragen aan een mooie dag @NHL Stenden en wat zij nodig hebben daarvoor. Verder volgen schoonmakers dezelfde trainingen als de medewerkers van de NHL Stenden Hogeschool zelf. 

Dimence met Asito - Samen werken aan een beter leven: 

Asito-medewerkers bij Dimence zien in cliëntenparticipatie een mogelijkheid om de afstand tot de arbeidsmarkt voor cliënten van Dimence te verkleinen. Door intensieve begeleiding, het verzorgen van een vakopleiding en bijbrengen van vertrouwen in zichzelf. Dit past bij het intensiveren van inclusief ondernemen van Asito. 

Best Practice Award 2016

Vorig jaar werd de Best Practice Award gewonnen door Schiphol en haar schoonmaakpartners. Waaronder Asito. Lees hier waarom deze samenwerking de finale heeft gewonnen.

17%201222%20clientenparticipatie%20dimence
Jeroen Kappert is bij Asito begonnen door middel van Clientparticipatie

Recente nieuwsberichten

Nieuws & blog

Over Asito

Voor Asito staat het verbinden van medewerkers, klanten en de maatschappij voorop om zo samen tot resultaten te komen. Het is deze maatschappelijke relevantie die Asito vanuit haar hart wil uitdragen. Dit komt dan ook tot uiting in onze visie en missie.

Lees meer over Asito