bekijk

Vloerenspecialist Hans enthousiast over Vloermeester: “ik zie direct welk vloeronderhoud nodig is, en de klant ook”

Elke ochtend, ruim voordat de eerste patiënten de poli's betreden, is hij er al: Hans Brouwers, beter bekend als dé vloerenman van Asito. Hij verzorgt al 10 jaar het vloeronderhoud bij het Bravis ziekenhuis in Roosendaal. En sinds kort doet hij dat met hulp van Vloermeester: een slimme app van One Go die vloeronderhoud niet alleen registreert, maar ook voorspelbaar maakt.

vloerenspecialist hans enthousiast over vloermeester

Vloermeester: van papieren lijst naar actueel inzicht

Hans is niet zomaar gebruiker van de app. Hij was ook nauw betrokken tijdens de ontwikkelfase. Zijn kennis en ervaring uit de praktijk vormden een belangrijke bron van input. “Vroeger werkte ik met een papieren planning,” vertelt Hans. “Ik wist precies welke vloer ik op welke dag moest doen. Dat werkte voor mij wel aardig, maar het was niet flexibel. Soms duurt een klus langer, of komt er iets tussen, zoals een spoedreiniging of het overnemen van werk van een zieke collega. Dan komt het vloeronderhoud soms in de knel. Dan moest ik handmatig de hele planning aanpassen en aan meerdere mensen uitleggen waarom een vloer niet was gedaan.”

Met Vloermeester is dat verleden tijd. Hans maakt nu zelf taken aan in de app, beoordeelt per ruimte de staat van de vloer (goed, matig of slecht), en gaat aan de slag met de taken uit de app. Bijzonderheden zoals beschadigingen, noteert hij. “Voorheen wist alleen ik hoe de vloeren erbij lagen,” zegt Hans. “Nu kunnen collega’s en klanten realtime meekijken. Dat scheelt veel afstemming en maakt alles transparanter.”

Plannen, registreren en bijsturen: in één app

Voordat hij begint, beoordeelt Hans de vloer in de ruimte. Is de vloer in goede staat? Of is deze beschadigd door bijvoorbeeld versleten meubilair? Of door schadelijke stoffen waarmee gewerkt wordt in de ruimte? Hans: “Soms zie ik meteen: deze vloer moet gestript worden en verdient een nieuwe behandeling. Als een vloer écht versleten is, kun je ’m namelijk niet meer goed schoon krijgen. Dat registreer ik ook.”

Zijn registraties helpen niet alleen hemzelf en zijn collega’s, maar ook de klant. “De objectleider of de klant kan precies zien wat er gedaan is en wat de staat van een vloer is. Ze zien wanneer onderhoud nodig is, of wanneer vervanging de betere optie is.”

Advies op basis van data

Vloermeester helpt niet alleen bij het plannen en registreren van onderhoud. De app levert ook data die bruikbaar zijn voor advies en toekomstig beleid. “We kunnen nu bijvoorbeeld aantonen welke vloeren structureel sneller slijten. Of meedenken over preventieve oplossingen, zoals stoeldoppen of viltjes onder meubels. Op de lange termijn kun je zo echt besparen.”

Vloermeester biedt niet alleen gemak, maar ook inzichten die bijdragen aan betere keuzes op de werkvloer én in het beleid. Of zoals Hans het zegt: “Het is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. En het helpt mij én de klant. Ik heb nu alle vrijheid om mijn werk goed te doen – én om het goed te laten zien.”

Meer weten over Vloermeester?

Neem contact op met Chantal Snijders, innovatiemanager.

deel dit bericht op
one go
innovatie
kwaliteit