bekijk

Een vaste schoonmaker voor Het Notarieel in Rijssen

Een vaste schoonmaker voor Het Notarieel in Rijssen

Wie een notariskantoor binnenstapt, verwacht een schone en opgeruimde omgeving. Omdat het past bij het imago van de notaris, maar bovenal omdat het voor de collega’s een vaste werkplek is. Asito zorgt bij Het Notarieel in Rijssen voor een schoon kantoor voor werknemers én cliënten.

“Fatum werkt heel zelfstandig en nauwkeurig”


Het Notarieel heeft negen notariskantoren in Nederland. Marina Stokroos is notaris/partner bij Het Notarieel in Rijssen en legt uit waarom een schone omgeving belangrijk is. “Ons kantoor is voor veel collega’s een vaste werkplek. Het geeft een fijn gevoel én rust als je weet dat je in een schone omgeving werkt.” Maar een schoon kantoor is meer dan alleen een mentale kwestie. Marina: “Ik ben net als een aantal collega’s gevoelig voor stof, het is daarom belangrijk dat ons kantoor schoon en gezond is.”

Zelfstandig en nauwkeurig

In Rijssen werken twaalf mensen die dagelijks tal van cliënten ontvangen. Fatum is schoonmaker bij Asito en zorgt iedere week voor een schoon kantoor. Dat doet ze al sinds 2018, twee dagen in de week. “We zijn heel erg blij met haar”, zegt Marina. “Fatum heeft zelf een sleutel van ons kantoor en redt zichzelf. We hoeven haar niets te zeggen, ze werkt zelfstandigen is heel nauwkeurig. Toiletten en bureaus schoonmaken, afstoffen, stofzuigen. Dat doet ze heel correct, ze verplaatst namelijk nooit papierwerk en andere materialen. Dat is fijn.”

Schoonmaker bij het Notarieel in Rijssen

Een vast gezicht

Fatum start vroeg in de ochtend. Ze is klaar als de werknemers van Het Notarieel beginnen aan hun werkdag. Marina: “Wespreken elkaar dan regelmatig bij de koffieautomaat. Fatum haar roots liggen in Indonesië, net als die van mij. We hebben het dan ook vaak over Indonesië en we delen de liefde voor de Indonesische keuken. Fatum trakteert ons op de lekkerste, zelfgemaakte gerechten.”

Dit nauwe contact, alsof Fatum een directe collega is, werkt voor Marina heel prettig. “Als ze vrij wil hebben, zoals voor vakantie of het Suikerfeest, regelen we dat snel en eenvoudig. Dat is wat je als midden- en kleinbedrijf ook verwacht bij een schoonmaakbedrijf, korte lijntjes met een vast gezicht”, zegt Marina.

Schoonmaker bij het Notarieel in Rijssen

Nieuw stofzuiger of schoonmaakspullen: Asito regelt het

Marina is dus te spreken over het werk van Fatum, maar óók over de algehele dienstverlening van Asito. “We hadden in het verleden een schoonmaker in loondienst. Dit vraagt nog best veel van je als werkgever, bijvoorbeeld tijdens vakanties of verlof. We moesten dan als collega’s de taken onderling verdelen. En wat te denken van het regelen van schoonmaakproducten. Dat is ook lastig als je er geen verstand van hebt. Asito verzorgt dat allemaal voor ons. Als Fatum vakantie heeft komt er vervanging, als de stofzuiger stuk is wordt er een nieuwe geleverd. De schoonmaakspullen worden op locatie afgeleverd. Daar hebben wij geen omkijken meer naar, waardoor het ons geen onnodige tijd kost en we ons kunnen richten op ons werk.”

'Klantenservice geeft snel inzicht en antwoorden'

Dat Asito een snelle klantenservice biedt, daar ziet Marina zeker de meerwaarde van in: “Hoewel we er nog geen gebruik van hebben gemaakt, is het fijn om te weten dat die mogelijkheid er is. We zijn dan niet afhankelijk van de betreffende persoon of functie om inzicht te krijgen in onze afspraken. Met name als Fatum zelf niet in de gelegenheid is ons te woord te staan, is het fijn tijdens kantoortijden contact op te kunnen nemen. Daardoor weten we sneller waar we aan toe zijn.”

deel dit bericht op