Asito lanceert nieuw werkgeversmerk: Geen mooier werk dan schoonmaakwerk
Asito introduceert een vernieuwd werkgeversmerk met de campagne Geen mooier werk dan schoonmaakwerk. De kern is eenvoudig herkenbaar. Iets dat vies is, wordt weer schoon. Je ziet direct resultaat en voelt trots. Met drie campagnevideo’s en een vernieuwde werkenbij-omgeving laat Asito zien dat schoonmaken waardevol werk is, met ruimte voor groei, waardering en gelijkwaardigheid.

Waarom dit werkgeversmerk
Een baan in de schoonmaak staat niet bij iedereen bovenaan zijn droombanen. Toch kiezen steeds meer mensen bewust voor dit vak. Binnen Asito word je gerespecteerd om wie je bent. Dat is geen slogan maar een manier van werken. We vroegen geen cv meer. Leeftijd, geslacht of afkomst doen niet mee. We gaan in gesprek en kijken naar kwaliteiten.
Samen met HR onderzoeksbureau Sparkey en bureau Kaliber spraken we met collega’s en mensen uit vergelijkbare beroepen. Een belangrijke uitkomst. Ongeveer 40 procent van de doelgroep is laaggeletterd. Daarom maken we onze communicatie begrijpelijk, inclusief en menselijk. Stichting Lezen en Schrijven keek mee bij de toegankelijkheid.
Waardering en gelijkwaardigheid als basis
“Het mooie aan het schoonmaakvak is dat het resultaat van je werk altijd gezien wordt,” zegt Simone Roffel, manager recruitment en employer branding bij Asito. “Toch wordt het vak nog niet vaak overwogen. Wij willen laten zien dat schoonmaken waardering en voldoening geeft.”
“Waardering is meer dan een compliment. Het gaat om echt gezien worden. We ondersteunen collega’s met taalontwikkeling en advies bij geldzaken. We bieden doorgroeikansen en praktische hulp op de werkvloer. Zo binden en behouden we mensen.”
Over de campagne
De campagne is ontwikkeld door strategisch creatief bureau Kaliber. Hugo van de Hoef, creative director: “Schoonmaakvideo’s trekken miljoenen kijkers. Iedereen herkent dat fijne moment waarop iets weer schoon wordt. Met Asito vertalen we dat gevoel naar de praktijk van het vak. Zichtbaar, betekenisvol en aantrekkelijk.”
Wat je ziet
- Drie korte video’s die het moment van schoon centraal zetten
- Verhalen van collega’s die laten zien hoe samenwerken, doorgroeien en omzien naar elkaar er in het dagelijks werk uitzien
- Een vernieuwde werkenbijasito.nl waar kandidaten snel en zonder drempels kunnen reageren
Vandaag zichtbaar
De campagne staat vanaf 25 augustus live op social media en in regionale uitingen. Verhalen en actuele vacatures staan op werkenbijasito.nl.