Beslissers in facilitaire dienstverlening verkiezen Asito tot tweede partner in schoonmaak

Asito is dit jaar als nummer twee Nederlandse ‘Partner of Choice’ verkozen op het gebied van schoonmaak. Vakmedianet organiseert de jaarlijkse Partner of Choice verkiezing door lezers met een beslissende rol in hun organisatie te ondervragen over het type diensten en producten dat men inkoopt en hun favoriete aanbieders. Het resultaat zijn top tien lijsten met preferred suppliers voor verschillende vakgebieden en productcategorieën. 

Klantrelaties een belangrijke pijler binnen Asito 

 Asito is er trots op dat zij zich in 2020 nummer twee Partner of Choice mag noemen binnen het vakgebied schoonmaak. Om deze positie te behalen en te behouden onderhoudt Asito proactief een goede relatie met de klant. Naast dat klanten uitgaan van een schone werk- en leefomgeving, kijken klantmanagers ook naar toegevoegde waarde die Asito kan leveren aan de hand van het segment waarin de klant actief is. Remko Stolk, commercieel directeur bij Asito: “Ik ben ontzettend trots op alle ruim 9.500 medewerkers die voor ons elke dag aan de slag gaan. Zonder hen hadden we nooit zo hoog kunnen scoren in deze top tien.”

Binnen het primair onderwijs richt Asito zich bijvoorbeeld op het verstrekken van draaiboeken voor de terugkeer van alle leerlingen en leraren. Zo kunnen scholen zich optimaal voorbereiden op de nieuwe regelgeving op hun werkplek. Een vergelijkbaar draaiboek heeft Asito ook beschikbaar gemaakt voor bedrijven in de zorgsector, kantoren, industrie en meer. Als aanvullende dienst kunnen daarnaast ook nog scheidingsschermen worden geleverd en gemonteerd, zodat iedereen veilig op afstand van elkaar kan werken.

Onderscheidend door innovatie 

“Innovatie is een belangrijke toegevoegde waarde van Asito”, vertelt Remko in een interview met vakblad Facto. “Wij werken bijvoorbeeld met het platform ‘Tisser’, een digitaal facilitair platform voor MKB’ers die schoonmaak en andere diensten nodig hebben. Zo kunnen we met de hulp van partners bijvoorbeeld ook groenvoorziening, kantoormeubilair en schoonmaakbenodigdheden leveren. Een recent voorbeeld is het beschikbaar maken van corona-toolboxen. Op deze manier creëren wij extra toegevoegde waarde die de klantrelatie versterkt.”

Over het onderzoek 
In het onderzoek, uitgevoerd door Vakmedianet, zijn alleen beslissers binnen bedrijven ondervraagd. Dit betekent dat alle respondenten direct verantwoordelijk zijn voor, of grote invloed hebben, in het aankoopproces binnen hun bedrijf. Ondervraagden hebben middels een rangorde aangegeven welke leverancier hun voorkeur heeft. Uit een combinatie van deze rangordes is een preferred supplier lijst samengesteld per vakgebied of productcategorie. Met de lijst wil Vakmedianet professionals helpen met het opstellen van een longlist om de juiste partnerkeuze te maken. 

Facto%20%231%20 %20nieuws%20website
Facto #1 Nieuws Website

Recente nieuwsberichten

Nieuws & blog

Over Asito

Voor Asito staat het verbinden van medewerkers, klanten en de maatschappij voorop om zo samen tot resultaten te komen. Het is deze maatschappelijke relevantie die Asito vanuit haar hart wil uitdragen. Dit komt dan ook tot uiting in onze visie en missie.

Lees meer over Asito