Eerste Asito klantcongres groot succes: experimenteren, innoveren en vooral doen

Het overkoepelende thema op het eerste klantcongres was (schoonmaak) innovaties in de zorg. Topsprekers als Kim Peters en Kevin Weijers en experts vanuit Asito vertelden over de kunst van het experimenteren. Samen met directeuren en managers van het facilitair bedrijf van ziekenhuizen hebben we ervaringen gedeeld over de noodzaak van experimenteren en innoveren door vooral te doen.

Bekijk de aftermovie

Innoveren in de zorg met Kim Peters
Als directeur van het Healthnovum is Kim Peters dagelijks bezig met en verantwoordelijk voor het organiseren van vernieuwing in de zorg. Haar doel is om maatschappelijke en economische meerwaarde te realiseren op het gebied van zorginnovatie. In een inspirerende sessie vertelde ze over 13 innovatietrends in zorg. Met als belangrijkste boodschap om continue verbeteringen te blijven doorvoeren, klein te beginnen en het lef te hebben om iets niet meer te doen. Kim sloot af met een praktisch stappenplan om morgen te beginnen met vernieuwing in zorg.

Experimenteren met Kevin Weijers 
Ooit was Kevin Weijers ambtenaar, stopte hij met email en verzon hij een experiment ‘De Wereld Rond in 80 Experimenten’. Kevin vertelde over zijn experimentenreis en spoorde iedereen aan om uit de comfortzone te komen. Met zijn enthousiaste lezing liet hij de bezoekers in de zaal lachen maar ook anders denken want "wat nou als het gemakkelijk is?". Tot slot nodigde hij iedereen uit om het experiment ‘ 21- dagen -niet -klagen’ aan te gaan.

Vooral doen met Asito
Na de twee plenaire lezingen, is in kleine sessies met deelnemers verder gesproken over dat wat hen bezig houdt en waar zij tegenaan lopen in de praktijk. Maar ook waar kansen liggen voor verbeteringen en experimenten. In de vorm van mini waardepropositie canvas sessies begeleidt door innovatiemanager Bart Groen en Corporate accountant manager Yvette Hoefnagels. Innovatiemanager Wouter Arkink vertelde over de Asito innovatie ‘indoor-navigatie’ en hoe dit onverwachte toepassingen vond en tevens goed toepasbaar is in zorg. 



Klantcongres asito cure eye on you
Klantcongres Asito Cure Eye On You

Recente nieuwsberichten

Nieuws & blog

Over Asito

Voor Asito staat het verbinden van medewerkers, klanten en de maatschappij voorop om zo samen tot resultaten te komen. Het is deze maatschappelijke relevantie die Asito vanuit haar hart wil uitdragen. Dit komt dan ook tot uiting in onze visie en missie.

Lees meer over Asito